Storsatsning på lokala spa

Nacka/Värmdö 17:14 | 11 mars 2012 Ekonomiska kriser och lågkonjunkturer till trots - svenskarna åker på spa som aldrig förr. Bara i Nacka och Värmdö finns i nuläget sju spainrättningar, och fler ska det bli.
- Spa har blivit folkligt, säger Karin Hagberg på branschorganisationen Svenska Spahotell.

Skepparholmen: Har ansiktsbehandlingar, kroppsbehandlingar, massage och träning. Bad kan ske i utomhuspool och snart även i en ny inomhuspool.
Spabranschen växer så det knakar, och så även lokalt. Sju spaanläggningar i Nacka och Värmdö blir snart åtta, då Sturebadet inom kort öppnar en spaanläggning med hamam i Elite Marina Tower.

- Det är klart det blir konkurrens om kunderna med så många spa i närområdet, men det är en växande marknad. Vi är dessutom ensamma om att erbjuda turkiskt bad i området, säger Sofie Lundström, en av de ansvariga från Sturebadet.

Spenderar 40 miljoner
Samtidigt satsar många av de redan existerande spaverksamheterna på att bygga ut och förnya sina anläggningar. Regionens två spajättar är Skepparholmen och Yasuragi. De ligger praktiskt taget bara ett stenkast från varandra, båda i natursköna områden i nära anslutning till skärgården.

Läs mer här.
  • Spa mellan hav & sjö

I vårt spa inspirerat av naturen och årstiderna finns njutning för både kropp & själ. Koppla av i den varma utomhuspoolen och i den rymliga bastu med hänförande utsikt över skärgården. Slappna av, meditera och hämta kraft i stillsam miljö. Träna i gymmet och på instruktörsledda pass. Vi har många härliga spabehandlingar att erbjuda.

Spapaket med övernattning

• Holistic Boost 25/8

Våra populära Holistic Boost-events med Cecilia Gustafsson fortsätter under 2018. Nu med uppdaterade klasser och en tillagd föreläsning. En dag med "helhet" som ger inspiration på samma gång som du tränar kroppen, gör av med spänningar och får ny energi. Rytm, kraft och stillhet är temat på dagen med härliga Cecilia Gustafsson. Förvänta dig en uppfyllande upplevelse!

Holistic Boost 25/8, 20/10 och 1/12

• Nya aktiviteter till ditt möte!

Hos oss finns perfekta förutsättningar för teambuildande aktiviteter utomhus. Vi har generösa ytor att vara på, oavsett om du väljer en aktivitet på land eller vatten. Låt dig inspireras för ditt kommande konferensarrangemang. Vi har precis lagt upp nya och spännande aktiviteter här på vår hemsida. Både för att kunna vara utomhus men även för värmande arrangemang inomhus. Botanisera via länken nedan. Varmt välkommen till Skepparholmen Nacka - vackert beläget mellan hav och sjö.

Aktiviteter vår/sommar