Storsatsning på lokala spa

Nacka/Värmdö 17:14 | 11 mars 2012 Ekonomiska kriser och lågkonjunkturer till trots - svenskarna åker på spa som aldrig förr. Bara i Nacka och Värmdö finns i nuläget sju spainrättningar, och fler ska det bli.
- Spa har blivit folkligt, säger Karin Hagberg på branschorganisationen Svenska Spahotell.

Skepparholmen: Har ansiktsbehandlingar, kroppsbehandlingar, massage och träning. Bad kan ske i utomhuspool och snart även i en ny inomhuspool.
Spabranschen växer så det knakar, och så även lokalt. Sju spaanläggningar i Nacka och Värmdö blir snart åtta, då Sturebadet inom kort öppnar en spaanläggning med hamam i Elite Marina Tower.

- Det är klart det blir konkurrens om kunderna med så många spa i närområdet, men det är en växande marknad. Vi är dessutom ensamma om att erbjuda turkiskt bad i området, säger Sofie Lundström, en av de ansvariga från Sturebadet.

Spenderar 40 miljoner
Samtidigt satsar många av de redan existerande spaverksamheterna på att bygga ut och förnya sina anläggningar. Regionens två spajättar är Skepparholmen och Yasuragi. De ligger praktiskt taget bara ett stenkast från varandra, båda i natursköna områden i nära anslutning till skärgården.

Läs mer här.
  • Presentkort på spa

Ge bort en upplevelse till någon du tycker om. Det är en fin gåva med omtanke och hjärta. Köper du presentkort via vår webbshop skickar vi det till dig eller direkt till den du vill uppvakta tillsammans med en hälsning.

Presentkort online

• Sportlovspaketet

Samla energi inför våren! Ta med din son, dotter eller vän på välförtjänt avslappning på spa. Under dessa dagar är även barn från 10 år välkomna att besöka vårt spa. Här finns varm utomhuspool, stor bastu med havsutsikt och vacker inomhuspool.

Sportlovspaketet

• Dans- & träningsdag med Maria Bild 2/2

Kom och var med på en dag fylld med träning och dans tillsammans med Maria Bild. Här får du ta del av Marias träningsglädje och energi och prova olika träningsformer, varav dans är ett av inslagen. Maria känner vi igen bland annat från Let´s dance där hon redan första omgången tog hem segern tillsammans med Måns Zelmerlöw. Hon är även med i succén "Dansa samba med mig" med Tobias Karlsson.

Dans- & träningsdag med Maria Bild från Let´s dance 2/2