Storsatsning på lokala spa

Nacka/Värmdö 17:14 | 11 mars 2012 Ekonomiska kriser och lågkonjunkturer till trots - svenskarna åker på spa som aldrig förr. Bara i Nacka och Värmdö finns i nuläget sju spainrättningar, och fler ska det bli.
- Spa har blivit folkligt, säger Karin Hagberg på branschorganisationen Svenska Spahotell.

Skepparholmen: Har ansiktsbehandlingar, kroppsbehandlingar, massage och träning. Bad kan ske i utomhuspool och snart även i en ny inomhuspool.
Spabranschen växer så det knakar, och så även lokalt. Sju spaanläggningar i Nacka och Värmdö blir snart åtta, då Sturebadet inom kort öppnar en spaanläggning med hamam i Elite Marina Tower.

- Det är klart det blir konkurrens om kunderna med så många spa i närområdet, men det är en växande marknad. Vi är dessutom ensamma om att erbjuda turkiskt bad i området, säger Sofie Lundström, en av de ansvariga från Sturebadet.

Spenderar 40 miljoner
Samtidigt satsar många av de redan existerande spaverksamheterna på att bygga ut och förnya sina anläggningar. Regionens två spajättar är Skepparholmen och Yasuragi. De ligger praktiskt taget bara ett stenkast från varandra, båda i natursköna områden i nära anslutning till skärgården.

Läs mer här.
  • Julfest 30/11, 7/12 & 14/12

Boka ett härligt jularrangemang hos oss med julinspirerad trerätters middag och underhållning med Marcus Frenell. Njut av kul stämning och mingel i baren där Marcus Frenell spexar med sång, musik och humor. Avsluta kvällen med skönt ös på dansgolvet med DJ. Passar perfekt som julavslutning med kollegorna eller en helkväll med kompisgänget. Ta även chansen att addera till vårt övernattningspaket som även inkluderar entré till vårt populära spa. Eller kombinera julfesten med en konferens.

Julfest 30/11, 7/12 & 14/12

• Skidåkarkurs med MalinDeMora 13/1

Vi erbjuder en träningsdag med fokus på längdskidåkning med populära MalinDeMora - certifierad skidcoach i Svenska Skidförbundet och licensierad personlig tränare. Dagen innehåller föreläsning med fokus på längdskidteknik i teorin och hur du tränar året runt för att bli en bättre skidåkare samt kringliggande ämnen inom längdåkning såsom utrustning och valla. Vi kör även ett praktiskt längdskidpass med samtliga tekniker för de klassiska fem åkväxlarna.

Skidåkarkurs med MalinDeMora 13/1-19

• Fars Dag 11 november

Snart är det dags att fira alla pappor. Den 11:e november är det Fars dag. Strumpor och slipsar i all ära men visst vore det roligt att överraska med något som pappa inte förväntade sig? En spa-vistelse till exempel! Boka gärna en spabehandling också. Det kanske din pappa aldrig fått tidigare? I så fall vill vi varmt rekommendera en ansiktsbehandling, "Klassisk man", skräddarsydd för mannens hudvårdsbehov.

Fars Dag 11/11