Storsatsning på lokala spa

Nacka/Värmdö 17:14 | 11 mars 2012 Ekonomiska kriser och lågkonjunkturer till trots - svenskarna åker på spa som aldrig förr. Bara i Nacka och Värmdö finns i nuläget sju spainrättningar, och fler ska det bli.
- Spa har blivit folkligt, säger Karin Hagberg på branschorganisationen Svenska Spahotell.

Skepparholmen: Har ansiktsbehandlingar, kroppsbehandlingar, massage och träning. Bad kan ske i utomhuspool och snart även i en ny inomhuspool.
Spabranschen växer så det knakar, och så även lokalt. Sju spaanläggningar i Nacka och Värmdö blir snart åtta, då Sturebadet inom kort öppnar en spaanläggning med hamam i Elite Marina Tower.

- Det är klart det blir konkurrens om kunderna med så många spa i närområdet, men det är en växande marknad. Vi är dessutom ensamma om att erbjuda turkiskt bad i området, säger Sofie Lundström, en av de ansvariga från Sturebadet.

Spenderar 40 miljoner
Samtidigt satsar många av de redan existerande spaverksamheterna på att bygga ut och förnya sina anläggningar. Regionens två spajättar är Skepparholmen och Yasuragi. De ligger praktiskt taget bara ett stenkast från varandra, båda i natursköna områden i nära anslutning till skärgården.

Läs mer här.
  • Skepparholmen springer för Östersjön 17/6 kl 14:00

För 9:e året i rad anordnas motionsloppet till förmån för Östersjön. Vid målgång bjuds deltagarna på mat och dryck. Distansen är 5 km eller 10 km. Det anordnas aktiviteter för yngre deltagare medan föräldrarna motionerar bl a guidad naturstig, ansiktsmålning och fiskdamm. Under dagen finns flera trevliga happenings för både liten och stor. Efter loppet blir det prisutdelning. OBS! Nu är platserna för fri spaentré slut.

Skepparholmen springer för Östersjön 17/6 kl 14:00

Kom och var med på en dag fylld med träning och dans tillsammans med Maria Bild. Här får du ta del av Marias träningsglädje och energi och prova olika träningsformer, varav dans är ett av inslagen. Maria känner vi igen bland annat från Let´s dance där hon redan första omgången tog hem segern tillsammans med Måns Zelmerlöw. Hon är även med i succén " Dansa samba med mig" med Tobias Karlsson.

• Nya aktiviteter till ditt möte!

Hos oss finns perfekta förutsättningar för teambuildande aktiviteter utomhus. Vi har generösa ytor att vara på, oavsett om du väljer en aktivitet på land eller vatten. Låt dig inspireras för ditt kommande konferensarrangemang. Vi har precis lagt upp nya och spännande aktiviteter här på vår hemsida. Både för att kunna vara utomhus men även för värmande arrangemang inomhus. Botanisera via länken nedan. Varmt välkommen till Skepparholmen Nacka - vackert beläget mellan hav och sjö.

Aktiviteter vår/sommar