Storsatsning på lokala spa

Nacka/Värmdö 17:14 | 11 mars 2012 Ekonomiska kriser och lågkonjunkturer till trots - svenskarna åker på spa som aldrig förr. Bara i Nacka och Värmdö finns i nuläget sju spainrättningar, och fler ska det bli.
- Spa har blivit folkligt, säger Karin Hagberg på branschorganisationen Svenska Spahotell.

Skepparholmen: Har ansiktsbehandlingar, kroppsbehandlingar, massage och träning. Bad kan ske i utomhuspool och snart även i en ny inomhuspool.
Spabranschen växer så det knakar, och så även lokalt. Sju spaanläggningar i Nacka och Värmdö blir snart åtta, då Sturebadet inom kort öppnar en spaanläggning med hamam i Elite Marina Tower.

- Det är klart det blir konkurrens om kunderna med så många spa i närområdet, men det är en växande marknad. Vi är dessutom ensamma om att erbjuda turkiskt bad i området, säger Sofie Lundström, en av de ansvariga från Sturebadet.

Spenderar 40 miljoner
Samtidigt satsar många av de redan existerande spaverksamheterna på att bygga ut och förnya sina anläggningar. Regionens två spajättar är Skepparholmen och Yasuragi. De ligger praktiskt taget bara ett stenkast från varandra, båda i natursköna områden i nära anslutning till skärgården.

Läs mer här.
  • Julbord 4/12-21/12

Finns det något vackrare än gnistrande snö i solen i ett vinterlandskap? Att samla vänner, familj eller kollegor på julbord är mycket uppskattat. Börja gärna upplevelsen med en båttur i den fina innerskärgården från stan ut till oss. Eller förläng den härliga känslan med en avkopplande skärgårdsweekend med spa.

Julbord 4/12-21/12

• Nyhet! Vandring & spa

Kombinera motion i vacker natur med återhämtning på spa. Njut av Boo-leden där du får se sjöar, utsiktsplatser, fornminnen och kulturhistoriska platser. Leden passar alla oavsett vilken fysik du har. Sträckan som är 1,5 mil är även perfekt för elit- och traillöpare. Starten är vid Skepparholmen, går längs med Hasseludddsvägen och viker av in mot Boo-leden. Färden går sedan vidare genom vacker orörd natur fram till naturreservatet i Velamsund. 100 kr per person av ditt spapaket går till Världsnaturfondens projekt "Rädda Östersjön". Du är även med i en utlottning av en spavistelse för 2 personer.

Fre-lör & lör-sön: Vandring & spa

• GRIT 2-3/11

Träningshelg med driv, pannben och jävlar anamma. Nå höstpeppen med Grit Stockholm! Fullspäckat träningsschema, tjejmiddag tapasstyle och exklusiv tillgång till vår populära spaavdelning till kvällen. För att stärka ditt GRIT behöver du ge dig tiden och förutsättningarna att bli den bästa versionen av dig själv. Det vill vi hjälpa dig med!

GRIT 2-3/11