Löpning får Skepparholmen Nacka att öka takten

Pressmeddelande

Skepparholmen Nacka ökar helgomsättningen med löparevents och inleder nytt spännande samarbete med löpargruppen Runday. - Vi är glada att kunna erbjuda våra gäster utvecklande träningsevents med löpskolning och djupdykning i löpteknik kombinerat med härliga spabad, säger Eva Suits, Marknads- och PR-chef på Skepparholmen Nacka.

Med en stark utveckling med ny spaavdelning, långsiktigt hållbarhetsarbete och ett blodsockersäkert koncept med hälsosam mat har Skepparholmen Nacka de senaste åren ökat både antalet konferens- och privatgäster. Samtidigt började efterfrågan gällande weekendarrangemang med inriktning på träning öka.

- En helg fylld av träningspass med fokus på löpteknik, individuell utveckling och mycket härlig pepp kommer ge deltagarna en riktig kickstart inför våren och sommaren, säger Charlotte Karlsson som är en av grundarna till Runday. Hon och Lisa Nauclér, som båda har lång erfarenhet av löpning på elitnivå, startade Runday för att de ville dela med sig av den glädje, erfarenhet och kunskap kring löpning som de har samlat på sig under åren. Fem år efter starten tränar de tusentals människor varje år, allt från nybörjare till elitmotionärer. Vi är glada att få samarbeta med Skepparholmen Nacka som ligger vackert beläget mellan hav och sjö och dessutom har ett attraktivt spa för våra deltagare att kunna njuta av, fortsätter Charlotte. Första löpareventet går av stapeln den 20-21 februari.

Skepparholmen Nacka är ett spa- och konferenshotell, beläget i Nacka i Stockholms innerskärgård. Skepparholmen AB ägs av Masmästaren Fastigheter AB och drivs i hållbar, skandinavisk anda.www.skepparholmen.se

Runday