Löpning får Skepparholmen Nacka att öka takten

Pressmeddelande

Skepparholmen Nacka ökar helgomsättningen med löparevents och inleder nytt spännande samarbete med löpargruppen Runday. - Vi är glada att kunna erbjuda våra gäster utvecklande träningsevents med löpskolning och djupdykning i löpteknik kombinerat med härliga spabad, säger Eva Suits, Marknads- och PR-chef på Skepparholmen Nacka.

Med en stark utveckling med ny spaavdelning, långsiktigt hållbarhetsarbete och ett blodsockersäkert koncept med hälsosam mat har Skepparholmen Nacka de senaste åren ökat både antalet konferens- och privatgäster. Samtidigt började efterfrågan gällande weekendarrangemang med inriktning på träning öka.

- En helg fylld av träningspass med fokus på löpteknik, individuell utveckling och mycket härlig pepp kommer ge deltagarna en riktig kickstart inför våren och sommaren, säger Charlotte Karlsson som är en av grundarna till Runday. Hon och Lisa Nauclér, som båda har lång erfarenhet av löpning på elitnivå, startade Runday för att de ville dela med sig av den glädje, erfarenhet och kunskap kring löpning som de har samlat på sig under åren. Fem år efter starten tränar de tusentals människor varje år, allt från nybörjare till elitmotionärer. Vi är glada att få samarbeta med Skepparholmen Nacka som ligger vackert beläget mellan hav och sjö och dessutom har ett attraktivt spa för våra deltagare att kunna njuta av, fortsätter Charlotte. Första löpareventet går av stapeln den 20-21 februari.

Skepparholmen Nacka är ett spa- och konferenshotell, beläget i Nacka i Stockholms innerskärgård. Skepparholmen AB ägs av Masmästaren Fastigheter AB och drivs i hållbar, skandinavisk anda.www.skepparholmen.se

Runday

• Skepparholmen springer för Östersjön 17/6 kl 14:00

För 9:e året i rad anordnas motionsloppet till förmån för Östersjön. Vid målgång bjuds deltagarna på mat och dryck. Distansen är 5 km eller 10 km. Det anordnas aktiviteter för yngre deltagare medan föräldrarna motionerar bl a guidad naturstig, ansiktsmålning och fiskdamm. Under dagen finns flera trevliga happenings för både liten och stor. Efter loppet blir det prisutdelning. OBS! Nu är platserna för fri spaentré slut.

Skepparholmen springer för Östersjön 17/6 kl 14:00

Kom och var med på en dag fylld med träning och dans tillsammans med Maria Bild. Här får du ta del av Marias träningsglädje och energi och prova olika träningsformer, varav dans är ett av inslagen. Maria känner vi igen bland annat från Let´s dance där hon redan första omgången tog hem segern tillsammans med Måns Zelmerlöw. Hon är även med i succén " Dansa samba med mig" med Tobias Karlsson.

• Nya aktiviteter till ditt möte!

Hos oss finns perfekta förutsättningar för teambuildande aktiviteter utomhus. Vi har generösa ytor att vara på, oavsett om du väljer en aktivitet på land eller vatten. Låt dig inspireras för ditt kommande konferensarrangemang. Vi har precis lagt upp nya och spännande aktiviteter här på vår hemsida. Både för att kunna vara utomhus men även för värmande arrangemang inomhus. Botanisera via länken nedan. Varmt välkommen till Skepparholmen Nacka - vackert beläget mellan hav och sjö.

Aktiviteter vår/sommar